Een Wereld te winnen

Productkenmerken

Auteur: Heus, Menso ea., Uitgever: Nijgh & van Ditmar, 4e editie, 72 pagina's, Pocket paperback, Nederlands, ISBN: 9789038869612 (ISBN10: 9038869614), Gepubliceerd in 2006.

Productbeschrijving

Gaming als sport en economie.

Dit exemplaar is inmiddels verkocht.
Mogelijk worden er andere exemplaren aangeboden.
Zoeken naar andere exemplaren
Een Wereld te winnen
Een Wereld te winnen

Selecteer de afbeelding voor een vergroting

Deel deze pagina via:

Rubrieken

"Een Wereld te winnen" is opgenomen in de volgende (sub-)rubrieken:

Een wereld te winnen

Hoofdtitel Een wereld te winnen
Ondertitel over gaming als sport en economie
Uitgever Nijgh & Van Ditmar, Nijgh & van Ditmar
Auteur(s) Heus, Menso ea.
Druk 1e druk
Editie 4e editie
Taal Nederlands
Pagina's 72
Productvorm Paperback / softback
Geïllustreerd Ja
Publicatiedatum 04-2006
ISBN 9789038869612

Flaptekst Een wereld te winnen

Over computerspellen spreken mensen meestal nog in termen van 'goed' of 'slecht' voor kinderen. Dat computerspellen allang volwassen aan het worden zijn, dringt slechts moeizaam door. Er worden al geruime tijd wereldkampioenschappen in gaming gehouden. Ook in Nederland lopen gamers rond die een paar ton op hun bankrekening bij elkaar hebben gespeeld. Bedrijven beginnen gamers te sponsoren. Er wordt zelfs voorzichtig ge erimenteerd met gaming als kijksport.

Binnen sommige games ontwikkelen zich complete economie Je kunt er handelen, je arbeid verkopen, een sweatshop opzetten of beroofd worden door bot-bendes. Intrigerend wordt het waar de echte en de virtuele economie elkaar kruisen: wanneer mensen een virtueel eiland op eBay verkopen of wanneer scheidende echtparen ruzi aan wie de gaming-goederen toevallen in de boedelverdeling.

Online games worden steeds echter en gaan daarmee op de gewone wereld lijken. Wat is dan nog het verschil tussen online en offline? Wat betekent het voor games als ze steeds meer op de alledaagse wereld gaan lijken? Wat betekent het voor de gewone wereld als games steeds re r worden?

Eerder verscheen in de serie The Next Ten Years Medische geheimen van Karin Spaink. Minister Hoogervorst zei hierover in de Tweede Kamer: 'Ik ben echt geschrokken van dit nieuws.'

THE NEXT TEN YEARS

Tien jaar geleden brak internet door als publieksmedium, een big bang van jewelste. Inmiddels is er een hele generatie oppegroeid voor wie internet even vanzelfsprekend is als televisie. De sociale en politieke discussies die massaal gebruik van internet met zich meebrengt, blijven echter steken in kwesties als kinderporno, spam en illegaal verspreiden van muziek of films. Maar er is veel meer aan de hand. Oude gebruiken en monopolies versplinteren en nieuwe doemen op, media groeien naar elkaar toe, en terwijl mensen het internet veranderen en aanpassen, veranderen zijzelf en hun onderlinge relaties ook, mede door datzelfde internet.

De serie The Next Ten Years belicht nieuwe ontwikkelingen op en door internet. In zes halfjaarlijks te verschijnen edities worden ondergeschoven aspecten van de nieuwe media uitgediept. The Next Ten Years verschijnt in samewerking met XS4ALL, internetprovider van het eerste uur en Neerlands politiek meest ge ageerde provider.