Zorg voor een merk
Productkenmerken
Auteur: Vels, Floris - Boere Monique, Uitgever: Bohn Stafleu Van Loghum, 126 pagina's, Paperback, Nederlands, ISBN: 9789031344932 (ISBN10: 9031344931), Gepubliceerd in 2005.
Productbeschrijving
Merkenbeleid in zorginstellingen
Mogelijk worden er andere exemplaren aangeboden.
Zoeken naar andere exemplaren
Rubrieken
"Zorg voor een merk" is opgenomen in de volgende (sub-)rubrieken:
Zorg voor een merk
Hoofdtitel | Zorg voor een merk |
Ondertitel | merkenbeleid in zorginstellingen |
Uitgever | Springer Media B.V., Bohn Stafleu Van Loghum |
Auteur(s) | Vels, F. / Boere, M., Vels, Floris - Boere Monique |
Druk | 1e druk |
Taal | Nederlands |
Pagina's | 120 |
Productvorm | Paperback / softback |
Geïllustreerd | Nee |
Publicatiedatum | 06-2005 |
ISBN | 9789031344932 |
Flaptekst Zorg voor een merk
Marktwerking in de zorg vraagt om keuzevrijheid: de zorgconsument moet kunnen kiezen. Dit gegeven vergt een omslag in het denken van zorginstellingen. Zij zullen zich op een andere manier moeten gaan positioneren en profileren. Hoe gaan zorginstellingen zich straks van hun concurrenten onderscheiden? Hoe gaan aanbieders van gelijkwaardige producten proberen de cliënten voor zich te winnen? Op welke wijze gaan zorginstellingen bij consumenten een voorkeurspositie in het brein bewerkstelligen? Het antwoord op die vragen ligt in de ontwikkeling van een merkenbeleid: het neerzetten van een organisatie als 'merk'.
Dit boek dient als handreiking bij het formuleren van een merkenbeleid door zorginstellingen. Aan de hand van het 'Vlindermodel' presenteren de auteurs een praktisch stappenplan voor zorginstellingen om tot een merkenbeleid te komen.