Prestatie-inkoop
Productkenmerken
Auteur: Rijt, Jeroen van de, Uitgever: Graphicom International, 2e editie, 248 pagina's, Gebonden met harde kaft, Nederlands, ISBN: 9789077951002, Gepubliceerd in 2011.
Productstaat
Staat: Tweedehands
Conditie (algemene classificatie)
★★★★
Verkeert in uitstekende conditie (is meestal maar een enkele keer gelezen of ingekeken)
Toelichting op conditie
Zeer goed, enkele arceringen.
Productbeschrijving
Wie steekt er boven het maaiveld uit?
Rubrieken
"Prestatie-inkoop" is opgenomen in de volgende (sub-)rubrieken:
Prestatieinkoop
Hoofdtitel | Prestatieinkoop |
Ondertitel | wie steekt er boven het maaiveld uit? |
Uitgever | Graphicom, Graphicom International |
Auteur(s) | van de Rijt, Jeroen / Santema, Sicco, Rijt, Jeroen van de |
Druk | 2e druk |
Editie | 2e editie |
Taal | Nederlands |
Pagina's | 248 |
Productvorm | Hardback |
Geïllustreerd | Ja |
Publicatiedatum | 05-2011 |
ISBN | 9789077951002 |
Flaptekst Prestatieinkoop
Vragen die op dit moment bij organisaties leven:
• Hoe zorgen we ervoor dat we efficiënter gaan inkopen?
• Hoe kunnen we onze inkoop verder professionaliseren?
• Hoe kunnen we meer gebruik maken van de kennis van opdrachtnemers?
• Hoe kunnen we onze risico's minimaliseren?
• Waarom stellen opdrachtnemers ons zo vaak teleur?
• Hoe vinden we de beste leveranciers?
In dit boek beschrijven Jeroen van de Rijt en Sicco Santema dat er een paradigma-verandering nodig is om te komen tot vernieuwing in de leveringsketen: van "het controleren en beheersen van aanbieders" naar "loslaten en vertrouwen". Van het sturen door de opdrachtgever naar het laten leiden door de opdrachtnemer. Zoals een bergexpeditie zich naar de top wil laten leiden door de gids.
Prestaties van aanbieders vormen hierbij de basis. Van de Rijt en Santema beschrijven een inkoopmethodiek waarbij aanbieders de maximale ruimte krijgen om zich van elkaar te onderscheiden. Hierdoor kan de inkooporganisatie met weinig energie de beste aanbieder identificeren. Resultaat is een keten die meer accountable is en betere resultaten levert.
'Prestatieinkoop, wie steekt er boven het maaiveld uit` bestaat uit meerdere delen. Net zoals in hun succesvolle boek `Marketingplanning, de kunst van het kiezen` hebben Van de Rijt en Santema gekozen voor meerdere invalshoeken. Op deze manier kunt u zelf bepalen op welke manier u het boek benadert. Elk deel heeft zijn eigen specifieke karakter. Zo kunt u:
• Belevenissen lezen uit een inkoopproces uit de praktijk;
• Lezen over de oorspronkelijke theorie achter Prestatieinkoop: Best Value Procurement;
• Een uitgebreide en zeer gedetailleerde stap-voor-stap benadering bestuderen;
• Lezen hoe de methodiek is toegepast in echte cases;
• Een meer theoretische insteek kiezen;
• Checklisten en werkbladen vinden die u ondersteunen bij het opzetten van een inkooptraject.
'Prestatieinkoop` is vooral een praktisch boek dat u ondersteuning geeft bij het opzetten van uw eigen inkooptraject, gericht op innovatie in de keten. Het boek wordt ondersteund door de website www.prestatieinkoop.com