De gangen van John de Mol
Productkenmerken
Auteur: Brandt, Ton van der, Uitgever: Plataan, 271 pagina's, Paperback, Nederlands, ISBN: 9789058072214 (ISBN10: 9058072215), Gepubliceerd in 2004.
Productstaat
Staat: Tweedehands
Conditie (algemene classificatie)
★★★★
Verkeert in uitstekende conditie (is meestal maar een enkele keer gelezen of ingekeken)
Toelichting op conditie
Zeer goed.
Rubrieken
"De gangen van John de Mol" is opgenomen in de volgende (sub-)rubrieken:
De gangen van John de Mol
Hoofdtitel | De gangen van John de Mol |
Ondertitel | leven en werk van Nederlands grootste mediamagnaat |
Uitgever | Plataan, Uitgeverij, Plataan |
Auteur(s) | van den Brandt, T. / van Dinther, M., Brandt, Ton van der |
Druk | 1e druk |
Taal | Nederlands |
Pagina's | 271 |
Productvorm | Paperback / softback |
Geïllustreerd | Ja |
Publicatiedatum | 01-2004 |
ISBN | 9789058072214 |
Flaptekst De gangen van John de Mol
De gangen van John de Mol brengt de man en zijn brandende ambitie in beeld: als keiharde zakenman, als kettingrokende gezondheidsfreak, als workaholic, womanizer en miljardair. Het boek vertelt het verhaal van zijn jeugd, het kortstondige huwelijk met zangeres Willeke Alberti, het overweldigende succes van Endemol, het debacle van een mislukte sportzender, de miljardendeal met Telefónica en de opbouw van een nieuw privé-imperium.
De auteurs Ton van den Brandt en Marc van Dinther deden intensief onderzoek in binnen- en buitenland en spraken met tientallen mensen rondom John de Mol. Zij maakten een indringend portret van Nederlands enige echte mediamagnaat.
De gangen van John de Mol schetst een beeld van een keiharde, vaak zelfs meedogenloze zakenman bij wie alles moet wijken voor zijn droom De Telegraaf
Aan de hand van veel interviews met betrokkenen reconstrueren Van den Brandt en Van Dinther, alsof ze er zelf bij aanwezig waren, allerlei cruciale momenten in De Mols bedrijfsgeschiedenis. NRC Handelsblad
Een stevig zakelijk profiel. FEM Business
Fascinerend, een ongelooflijk verhaal! Martin Ros
Leest als een trein. Algemeen Dagblad
Naast de zakelijke geldingsdrang is er een andere oerdrift die als een rode draad door het boek loopt: s lands grootste mediamagnaat scheidt een voor vrouwen onweerstaanbare geur af: de muskus van de macht. Nieuwe Revu
Een roddelblad in boekformaat. Thomas Notermans (woordvoerder John de Mol)
Ton van den Brandt (1971) is jurist en journalist. Hij werkte voor Het Financieele Dagblad en voor FEM Business. Marc van Dinther (1970) is financieel-economisch journalist. Hij werkte voor het ANP en voor FEM Business.