De belevenis-economie

Productkenmerken

Auteur: Gilmore, James H., Uitgever: Academic Service, 11e editie, 322 pagina's, Paperback, Nederlands, ISBN: 9789052617411, Gepubliceerd in 2010.

Productstaat

Staat: Tweedehands

Conditie (algemene classificatie)
★★★★
Verkeert in uitstekende conditie (is meestal maar een enkele keer gelezen of ingekeken)

Toelichting op conditie
Zeer goed.

Productbeschrijving

Werk is theater en iedere onderneming ceëert zijn eigen podium

€ 12,45
Op voorraad
De belevenis-economie
De belevenis-economie

Selecteer de afbeelding voor een vergroting

Deel deze pagina via:

Rubrieken

"De belevenis-economie" is opgenomen in de volgende (sub-)rubrieken:

De beleveniseconomie

Hoofdtitel De beleveniseconomie
Ondertitel werk is theater en iedere onderneming creeert zijn eigen podium
Uitgever BIM Media BV, Academic Service
Auteur(s) Pine II, B. Joseph / Gilmore, James H., Gilmore, James H.
Druk 1e druk
Editie 11e editie
Taal Nederlands
Pagina's 322
Productvorm Paperback / softback
Geïllustreerd Ja
Publicatiedatum 01-2010
ISBN 9789052617411

Flaptekst De beleveniseconomie

Waarom kost een kop koffie in café Florian aan het San Marcoplein

in Venetië meer dan een kop koffie in een eenvoudig cafeetje? Wat

trekt mensen naar het sportparadijs Niketown in Londen? Wat zoeken

kinderen en volwassenen in Disneyland? Waarom zijn mensen bereid

flink meer te betalen voor een kerstboom bij een tuincentrum met

een volledig ingerichte kerstshow, compleet met rondwandelende

kerstman en glühwein?

In De beleveniseconomie betogen de auteurs dat de klant meer wil

dan een product en dat hij bereid is extra te betalen voor de belevenis.

Ondernemingen vormen podia voor het creëren van die belevenis,

een bijzondere gebeurtenis waar de klant een goed gevoel bij krijgt.

De waarde die de klant hecht aan die bijzondere ervaring bepaalt het

prijskaartje van het specifieke product of goed.

In dit boek vindt u talloze inspirerende voorbeelden van bedrijven

als Disney, de beroemde boekhandelsketen Barnes & Nobles, British

Airways, Hard Rock Café en McDonald's die met succes inspelen op deze

behoefte van de consument om vermaakt te worden. Tegelijkertijd is

De beleveniseconomie het draaiboek waarmee u zelf ook zulke nieuwe

ervaringen kunt regisseren.

Joseph Pine en James Gilmore zijn de oprichters van Strategic

Horizons LLP, een denkstudio die bedrijven helpt om nieuwe manieren

te bedenken om waarde toe te voegen aan hun producten of

diensten. Zij zijn tevens de auteurs van het boek Authenticiteit.