Bejegening in de zorg
Productkenmerken
Auteur: Bosch, Erik, Uitgever: Nelissen H., 2e editie, 157 pagina's, Paperback, Nederlands, ISBN: 9789024414093 (ISBN10: 9024414091), Gepubliceerd in 1999.
Productbeschrijving
Respectvol omgaan met clienten.
Mogelijk worden er andere exemplaren aangeboden.
Zoeken naar andere exemplaren
Rubrieken
"Bejegening in de zorg" is opgenomen in de volgende (sub-)rubrieken:
Bejegening in de zorg
Hoofdtitel | Bejegening in de zorg |
Ondertitel | respectvol omgaan met clienten |
Uitgever | Boom uitgevers Amsterdam, Nelissen H. |
Auteur(s) | Bosch, E., Bosch, Erik |
Druk | 1e druk |
Editie | 2e editie |
Taal | Nederlands |
Pagina's | 157 |
Productvorm | Paperback / softback |
Geïllustreerd | Nee |
Publicatiedatum | 07-1998 |
ISBN | 9789024414093 |
Flaptekst Bejegening in de zorg
In dit boek wordt, met voor de verschillende sectoren van zorg herkenbare voorbeelden, ingegaan op de professionele wijze waarop hulpverleners cliënten en patiënten kunnen bejegenen. Mensen in verzorging- en verpleeghuizen, ziekenhuizen, de psychiatrie, thuiszorg, jeugdhulpverlening, mensen met een verstandelijke en/of lichamelijke handicap zijn zeer afhankelijk van de wijze waarop hulpverleners hen tegemoettreden, bejegenen.
Die bejegening vraagt om een heldere, breed gedragen, goed onderbouwde en bewuste visie. De visie komt tot uitdrukking in iemands attitude. In deze attitude speelt de kritische zelfreflectie de belangrijkste rol; zelfkennis, scherp kijken naar jezelf, gaat aan alles vooraf. Respectvolle bejegening is een kwaliteitsinstrument.
Het boek is geschikt voor medewerkers in alle zorgsectoren. Studenten mbo en hbo wordt een kader aangeboden; discussies en opdrachten maken dit praktische boek goed bespreekbaar. Voor organisaties en instellingen is dit boek bruikbaar om hun visie te toetsen: bejegening als kwaliteitsinstrument.