Basis-onwikkeling in de onderbouw

Productkenmerken

Auteur: Janssen-Vos, Frea, Uitgever: Van Gorcum, 240 pagina's, Paperback, Nederlands, ISBN: 9789023232575 (ISBN10: 9023232577), Gepubliceerd in 1997.

Productstaat

Staat: Tweedehands

Conditie (algemene classificatie)
★★★★
Verkeert in uitstekende conditie (is meestal maar een enkele keer gelezen of ingekeken)

Toelichting op conditie
Zeer goed, kaft goed.

Productbeschrijving

Ontwikkelingsgericht onderwijs

€ 20,75
Op voorraad
Basis-onwikkeling in de onderbouw
Basis-onwikkeling in de onderbouw

Selecteer de afbeelding voor een vergroting

Deel deze pagina via:

Rubrieken

"Basis-onwikkeling in de onderbouw" is opgenomen in de volgende (sub-)rubrieken:

Basisontwikkeling in de onderbouw

Hoofdtitel Basisontwikkeling in de onderbouw
Reeks Ontwikkelingsgericht onderwijs
Uitgever Gorcum b.v., Koninklijke Van, Van Gorcum
Auteur(s) Janssen-Vos, Frea
Druk 1e druk
Taal Nederlands
Pagina's 252
Productvorm Paperback / softback
Geïllustreerd Ja
Publicatiedatum 01-1997
ISBN 9789023232575

Flaptekst Basisontwikkeling in de onderbouw

Basisontwikkeling is een werkplan voor de onderbouw (4-8 jarigen), gebaseerd op principes van Ontwikkelingsgericht Onderwijs. Het boek Basisontwikkeling in de onderbouw ( n van de publicaties over het werkplan) legt de uitgangspunten voor: de ontwikkelingskenmerken van kinderen en het onderwijspedagogische kader.

Betekenisvolle en ontwikkelingsbevorderende activiteiten vormen de kern van de praktijk in de onderbouw: spel- en constructieve activiteiten, gesprekken, lees-schrijf- en reken- wiskunde activiteiten. Het aandeel van de leerkracht zorgt ervoor dat kinderen door middel van deze activiteiten verder komen in hun ontwikkeling. De pedagogische interacties en de ontwikkelingsgerichte didactiek zijn daarmee de spil van Basisontwikkeling. Deze rol van de leerkracht wordt verder ondersteund door een handelingsgericht observatie- en evaluatiesysteem.

In deze herziene druk zijn praktijkervaringen en theoretische inzichten van de afgelopen zeven jaar verwerkt. De ervaringen (in basisscholen, OVB-scholen en scholen voor speciaal onderwijs) wijzen uit dat Basisontwikkeling uitstekende bijdragen levert aan ontwikkeling en leren van kinderen, aan de arbeidssatisfactie van leerkrachten en aan de kwaliteit van het onderwijs.